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decantet. Nam in ore eorum dulcis resonabat
sonus. Dulcis quippe omnino sonus in ore
psallentium resonat, cum Deum corde
suscipiunt, dum loquuntur verbis; in ipsum
quoque cantibus devotionem accendunt : inde
etenim in Ecclesiis Dei psalmodia cantanda
praecipitur, ut fidelium devotio excitetur; in
hoc nocturnum diurnumque Officium et
Missarum celebritates assidue Clero ac populo
sub maturo tenore, distinctaque gradatione
cantantur, ut eadem distinctione collibeant, et
maturitate delectent.
Sed nonnulli novellae scholae discipuli, dum
tem poribus mensurandis invigilant, novis
notis intendunt, fingere suas, quam antiquas
cantare malunt; in semibreves et minimas
Ecclesiastica cantantur, notulis percutiuntur;
nam melodias hoquetis intersecant, discantibus
lubricant, triplis et motetis vulgaribus
nonnunquam inculcant, adeo ut interdum
Antiphonarii et Gradualis fundamenta
despiciant, ignorent super quo aedificant,
tonos nesciant, quos non discernunt, imo
confundunt ; cum ex earum multitudine
notarum ascensiones pudicas descensionesque
temperatae, plani cantus, quibus toni ipsi
secernuntur, ad invicem obfuscuntur; currunt
enim, et non quiescunt ; aures inebriant, et non
medentur; gestibus simulant quod depromunt,
quibus devotio quaerenda contemnitur, vitanda
salmodiantes recite com plácida modulação.
Pois está escrito, na boca deles ecoava um
doce som. E realmente o som dos salmodiantes
ressoa doce quando acolhem Deus no coração
enquanto falam com palavras; e também com
cantos acendem para Ele a devoção: por isso
se ordena que nas Igrejas de Deus a salmodia
seja cantada, para que fique despertada a
devoção dos fiéis; para isso o Ofício noturno e
diurno e as celebrações das Missas são
cantados pelo Clero e pelo povo em tenor
acabado e com modulação distinta, para que
desfrutem dessa distinção e se deleitem com o
acabamento.
Mas há alguns discípulos de uma nova escola
que, atentando somente na medida do tempo,
se ocupam com notas novas, preferindo mais
forjar as suas que cantar as antigas; as peças
Eclesiásticas são cantadas em semibreves e
mínimas e são tocadas com notas curtas; e
ainda, entremeiam as melodias com hoquetus,
as infestam com discantos, as intercalam
frequentemente com triplum e motetos
vulgares, a ponto que com isso desdenhem os
fundamentos do Antifonário e do Gradual,
ignorem sobre o que edificam, desconheçam
os tons, que não distinguem, aliás confundem,
pois, a partir dessa multidão de suas notas, as
ascensões pudicas e as descensões temperadas
do canto plano, com as quais os próprios tons
são separados, se ofuscam reciprocamente;
eles correm sim, mas não repousam; inebriam