185
KING, A., LENOX, M.; BARNETT, M. Strategic responses to the reputation commons
problem. In A. Hoffman & M. Ventresca (eds.), Organizations, Policy, and the
Natural Environment: Institutional and Strategic Perspectives. Stanford, CA:
Stanford University Press: 393-406, 2002.
KLOTZLE, M. C. Alianças Estratégicas: Conceito e Teoria. Revista de
Administração Contemporânea, v. 6, n. 1. Jan/Abr, p. 85-104, 2002.
KNIGHT, A.; KRICK, T. Engaging for sustainability. CSR & ACCOUNTABILITY.
n.17. London: SDI, 2006. Disponível em: http://www.sustdev.org/. Acesso em
dez/2008.
KREITLON, M. P.; QUINTELLA, R. H. Práticas de accountability ética e social: as
estratégias de legitimação de empresas brasileiras nas relações com os
stakeholders. In: Encontro da ANPAD, 25, 2001, Campinas, Anais… Rio de Janeiro:
Associação nacional dos programas de pós-graduação em administração, 2001. p.
1-15.
KRICK, T.; FORSTATER, M.; MONAGHAN, P.; SILLAMPAA, M. The Stakeholder
Engagement Manual Volume 2: The Practitioner’s Handbook on Stakeholder
Engagement. 1
a
Edição. UK: AccountAbility, United Nations Environment
Programme, Stakeholder Research Associates Canada Inc., 2005.
KOCHAN, S.; RUBENSTEIN, T; Toward a Stakeholder Theory of the Firm: The
Saturn Partnership, Organization Science, Vol. 11 pp.367 - 387. 2000
KULKARNI, S. P.; Environmental Ethics and Information Asymmetry Organizational
Stakeholders, Journal of Business Ethics vol. 27, n(3), p.215–229. 2000.
KURUCZ, E., COLBERT, B.A., WHEELER, D. The business case for corporate
social responsibility, in Crane, A., McWilliams, A., Matten, D., Moon, J., Siegel, D.S.
(Eds), The Oxford Handbook of Corporate Social Responsibility, Oxford
University Press, Oxford, pp.83-112. 2008
LAPLUME, O.; SONPAR, K,; LITZ, R. Stakeholder Theory: Reviewing a Theory
That Moves Us Journal of Management, Vol. 34 No. 6, December 2008 1152-1189
LAVILLE, C.; DIONNE, J. A Construção do Saber: Manual de Metodologia da
Pesquisa em Ciências Humanas. Porto Alegre: Editora UFMG, 1999
LEE, M. P. A Review of the Theories of Corporate Social Responsibility: Its
Evolutionary Path and the Road Ahead International Journal of Management
Reviews. Vol. 10, n. 1, p. 53–73, 2008.
LEITE, J. B. D. ; PORSSE, M. C. S. . Competição baseada em competências e
aprendizagem organizacional: em busca da vantagem competitiva. Revista de
administração contemporânea, Curitiba, v. 7, p. 121-141, 2003.